אוסטרליה מלבורן- שבוע

דף הבית >> אוסטרליה מלבורן- שבוע
מלבורן וסביבתה-הצעה לשבוע  - מדינת ויקטוריה, אוסטרליה
ברשימת הדרוג של האקונומיסט לערים שהכי טוב לחיות בהן זכתה מלבורן במקום הראשון נכון ל8/12
למלבורן יש מה להציע לתיירים. אך לא פחות מכך יש לאזורים ושמורות הטבע  סביבה.
למלבורן נסענו בדצמבר, שזה הקיץ האוסטרלי. מקומות לינה רצוי מאד להזמין מספר חודשים מראש היות וזאת העונה הכי עמוסה.
אל תטעו-הקיץ במלבורן הוא לא הקיץ הישראלי-הצטיידו גם בלבוש מחמם.
Great Ocean Road
את שבוע הטיול התחלנו מייד לאחר התארגנות עם רכב בשדה התעופה, ויצאנו לכיוונה של אחת הדרכים היפות באוסטרליה כולה. מעט דרומה ומערבית למלבורן נמצאת דרך האוקיינוס היפה. הדרך, אורכה כ 250 ק"מ. מתחילה בעיירה  Torquay ונמשכת עד Warrnambool
בטיול זה נסענו עד Port Campbell, זאת הדרך העיקרית שכוללת בקצה המערבי את הצוקים הנודעים בשמם- 12 השליחים, אבל הם לא העיקר.  הנוף מרהיב  . הדרך ברובה היא לאורך הים מצד אחד ויער גשם עם עצי אקליפטוס מרשימים מהצד השני. הכביש עולה ויורד וכל פעם נגלה המצוק מעל הים התכול במלוא עוצמתו. על הדרך זרועות עיירות קטנות וכייפיות  כמו טורקי, לורן ואפולו ביי, שניתן לעצור בהן למנוחת ביניים, לצפייה במגדלור העתיק, או למטרת לינה. עיירות אלו הן גם בסיס לשבילי הליכה נחמדים. למעוניינים בגלישת גלים טורקי נחשבת לבירת הגולשים במדינת ויקטוריה .
חלק לא קטן מהדרך עובר לצידו של יער גשם ובקטע מסוים ניתן אף להיכנס ולראות כדורי פרווה מתכרבלים גבוה על העצים-אלו הן הקואלות בכבודן ובעצמן. תחילה חיפשנו ללא הצלחה מרובה, אך לקראת סוף המסלול המומלץ ראינו אותן בריכוז נאה . מתוקות להפליא.
כמעט בכל עיירה תמצאו מרכז מבקרים ובו אינפורמציה על טיולים באזור ומפות רלוונטיות. המרכזים נוחים לגישה ותמיד שמחים לסייע...
כדאי להקדיש לפחות יומיים לאזור שכן הדרך עם כל העצירות תיקח יום שלם  ואם בא לכם יותר בנחת אז אפילו הקדישו עוד יום ותהנו מתחושת נופש והטבע היפה
Phillip Island
את היומיים הבאים התכוונו לבלות באי פיליפ שנמצא בדיוק בצידה השני של מלבורן-דרום מזרחית ממנה. לשם כך צריך לחזור ובכדי לא לעשות בדיוק את אותה הדרך, מומלץ לעלות מעט צפונה ולנסוע חזרה למלבורן דרך דרכיה היפות והמוריקות של שמורת Great Otway National Park.
ממלבורן המשכנו לפיליפ איילנד, עדיין ללא עצירה בעיר אותה שמרנו ליומיים האחרונים באזור.
לאי פיליפ ניתן להגיע משני צדדים-אם אתם עם רכב ההגעה היא מצידו המזרחי, דרך גשר המחבר אותו לעיירה סאן רמו. ניתן גם להגיע ברחפת מצידו המערבי. באתר הבא תוכלו גם למצוא מידע על שעות יציאת הרחפות.
דרך נוספת היא לקחת יום טיול מאורגן לאי ממלבורן .
מידע על כל אפשרויות הבילוי באי תוכלו למצוא באתר http://www.visitphillipisland.com/
האי פיליפ מפורסם בעיקר בזכות תהלוכת הפינגווינים שמתרחשת על חופו מידי ערב, לאחר השקיעה, בה הפינגווינים הקטנים מרגישים בטוחים לחצות את פיסת החוף בדרך למקום לינתם במשך הלילה. ממתינים שעה מראש על טריבונות מאורגנות לאורך החוף לחברים הקטנטנים. מאד קר שם בדרך כלל-גם בקיץ. לא מעט אנשים הגיעו עם שמיכות.  לצפייה בתהלוכה יש לקנות כרטיסים, אך לא חובה מראש. אנחנו הגענו בשיא העונה וקנינו כרטיסים במשרד התיירות המקומי בכניסה לאי.
בנוסף קיימים באי מספר מקומות מעניינים כמו פארק להצלת קואלות , פארק נוסף לצפייה ולהאכלה של חיות הבר  המקומיות (בעיקר הקנגורו החביבים), מפעל שוקולד, הפלגה לראות אריות ים (תלוי במזג האוויר-לנו לא התאפשר ) , מסלולי רכיבה וכמובן גם חוף מקסים שכיף לטייל לאורכו לקראת הערב. במרכזי המידע ניתן לקנות כרטיסים משולבים אם ברצונכם להנות ממספר פארקים .
העיר המרכזית באי (שכולו די קטן) נקראת Cowes ובה ניתן למצוא מקומות לינה אם תחפצו לבלות שם לילה.
אנחנו בחרנו לבלות לילה על האי, מאד נוח לחזור 10 דקות למלון לאחר הצפייה שפינגווינים שמסתיימת די מאוחר.
למחרת יצאנו בדרכנו לכבוש עוד אזור
Yarra Valley
כשעה נסיעה ממלבורן, צפון מזרח ממנה, משתרע לו עמק יארה הידוע בזכות היינות המופקים שם מכרמים שמגדלים שם עוד מהתקופה הויקטוריאנית
העמק גדול ונוף הכרמים המסודרות על גבעות מקסים. וכיאה לעמק הוא מוקף הרים סביבו ובתוכו עובר נהר יארה.הילזוויל היא העיירה העיקרית באזור אך אנחנו בחרנו להתחיל את מסענו שם בחלקו הצפוני של העמק, העיירה וורברטון-העיירה המרכזית לחלקו העילי של העמק.
מדובר בעיירה קטנה, זועה בתוך צמחייה ענפה של יער והדרך אליה דרך היערות המרשימים פשוט קסומה (נסו לבחור בכבישים הצדדיים ולא המהירים ). מהעיירה ניתן לצאת למספר מסלולים יפים בסביבה.
בעיירה עצמה עובר נהר יארה. הליכה של שעה שעתיים לאורכו, תחת העצים המכסים מלמעלה ולצד ברווזים משכשכים פשוט עשתה  טוב לכולנו. קחו משהו טעים בתיק ושבו בנקודות נחמדות לאורכו. בעיירה מספר מקומות לינה וכמובן שרצוי להזמין מספר חודשים מראש אם כוונתכם לבוא בדצמבר
למחרת ירדנו לעמק יארה, טיילנו בין כרמים, בכל מקום יציעו לכם טעימות יין (למבוגרים בלבד!) וארוחות מקומיות. ישנו גם מקום שטוען להיות מפעל שוקולד והילדים כמובן נתפסו לשלט אך בפועל זאת רק חנות גדולה לשוקולד, אפשר לוותר.
מלבורן
יומיים אחרונים בשבוע זה בילינו במלבורן עצמה. לא אוכל להמליץ כאן על כל המוזאונים או האפשרויות. אנחנו בעיקר נהנינו לשוטט ברחובותיה היפים ושדרות העצים הרחבות, ישנה תחושה אירופאית באוויר בהשראת הארכיטקטורה הויקטוריאנית .
עם ילדים נחמד מאד לבקר באקווריום של מלבורן , לראות את בנין הרכבת העתיק ולחפש מה מתקיים בעיר בזמן שאתם מגיעים-אנחנו הגרלנו תערוכה ל נרניה-מיותר לציין שעבור ילדי זאת הייתה אחת מפסגות הטיולJ
לסיכום, לטיול מסוג זה יש הרבה מה להציע, ערים, נופים, מסלולים קצרים יפים ואוכל טוב-סעו ותהנו.