חוף ריילי קרבי, תאילנד

דף הבית >> חוף ריילי קרבי, תאילנד

טיול לקראבי לחוף ריילי בתאילנד מרץ 2013

ביום הראשון לטיולינו, נאלצנו לעבור מספר פעמים,  לרכבים שונים, על מנת להגיע לאי ריילי.
הטיסה מסינגפור לקראבי עברה במהירות. נחתנו בשדה התעופה בקראבי ובחוץ חיכה לנו נהג של מיניבוס שלקח אותנו לנקודה מסויימת בקרבת החוף של קראבי- כחצי שעה נסיעה. הוא עצר ומיד הופיע רכב גולף ולקח אותנו לסירה בדרך צרה מעל הים- שהיה בשפל של כמה מאות מטרים 10 דקות. הגענו למזח והמזוודות הורדו והועברו לסירה הרעועה שלקחה אותנו במשך כ 20 דקות בים לכיוון ריילי. עם הגענו לאי היה השפל כאן בשיאו, והסירה נאלצה לעצור במרחק כמה מאות מטרים מהחוף. בעודנו תוהים ומעלים השערות איך נגיע לחוף, הגיע פתאום טרקטור המושך אחריו עגלה וכולנו ירדנו מהסירות ועברנו אל הטרקטור.עוד כמה דקות והגענו למזח החוף ריילי. האמת שכשהים בשפל, המראה איננו מושלם . אך לעת ערב ושקיעה נהדרת, החל הים לעלות ולכסות את החוף. הזיעה מטפטפת מה״מוח״ אל העיניים ואל הצוואר ורק כשהרוח מתחילה לנשוב, נהייה קצת יותר קל. מומלץ מאד- להזמין איסוף משדה תעופה- בגלל הכתוב מעלה.

בבוקר, לאחר שינה טובה במזגן, אני יושבת מול הים הכחול וההרים המזדקרים מתוך המים ונהנית. מולנו בים יש התרחשות גדולה של סירות ״אוטובוס״ המעבירות אנשים מכאן לאי השכן. חלקן צבעוניות עם סרטים וחלקן חלודות- אך הקסם בעינו עומד. על החוף אנשים בצבעים, קולות והתנהגויות. קבוצת נשים תאילנדיות בגילי מבקשות להצטלם איתי- אני בבגד ים והן לבושות מכף רגל ועד ראש. ארבעה ילדים הנקראים בשמות ישראלים, אך מתרוצצים ומשוחחים בינם חופשי באנגלית, מתיזים עלינו חול. במקומות כמו אלו אני תמיד מתחילה ל״המציא״ סיפורים. מאיפה הם, כמה שנים כבר לא בארץ? מאין ולאן סחפה אותם הרוח, וכמה שנים יעברו עד שילדיהם ישכחו לגמרי את מוצאם. ואני נזכרת בהורי שרק לפני כמאה או פחות שנים, עזבו הורים ומשפחה על גדות הדנייפר, והגיעו לארץ ישראל להגשים חלום.

חופשה באי דורשת ״היכנסות״ למצב של ״בטטה״ אי תזזיתיות. החום עצום- כך שברגע שמוצאים פיסת צל עם רוח- לא מוותרים עליה במהירות.  התנועות נעשות עצלות ומוגבלות- ואנחנו זזים באיטיות למים ובחזרה! אבל זה כף- לבהות בים ובטבע מסביבו, להסתכל בתמונות שצילמנו, ולקרוא ספר טוב!

אני מניחה שתיאור חופש זה מתאים למשפחה של בוגרים ולא עם ילדים, אבל זה אנחנו- חמישה מבוגרים מעולפים חצי מהזמן מהחום!
המלון- Railay Bay Resort and spa
המלון  בסדר -לא מדהים, אבל מלון מדהים שנמצא על ידינו, כבר עולה פי שלוש אז נהננו! שלושה ימים - הרבה אוכל טוב, כמה ק״ג מיותרים, ואנחנו כבר בחזרה בדירתנו האהובה בסינגפור.