טיול ללאוס

דף הבית >> טיולים >> טיולים בסינגפור >> טיול ללאוס
טיול  ללאוס- רחלי אורן
לאוס, הנמצאת צפונית לוייטנאם ותאילנד, ודרומית לבורמה, היא מדינה שהזמן "פסק" בה מלכת, והחיים נשארו כפי שהיו במשך אלפי שנים. השקעות מערביות רבות כנראה שלא מגיעות לשם, ושטחי טבע גדולים, שבטי מיעוטים ודרך החיים הבודהיסטים , מאפשרים טיול רגוע, כפרי ומעניין.
עונת התיירות הטובה היא דצמבר –פברואר, ונובמבר-אפריל כשלא יורדים גשמים רבים.
הדולר האמריקאי משמש כאמצעי התשלום הנהוג.
מוקדי העניין בלאוס מתחלקים לשתי הערים הגדולות ובמיוחד לואנג פאראבנג, ושבטי המיעוטים בצפון המדינה ובדרומה. אפשר לטייל בעזרת מדריך, אולם אנחנו העדפנו הפעם לטייל בעצמינו ובקצב שלנו ובכל מקום שרצינו מצאנו מונית וכל שירות אחר.
קיימת טיסה ישירה מסינגפור ללאוס, ואנחנו התחלנו את הטיול בלואנג פאראבאנג היושבת על נהר המקונג מחד וערוץ הנהר קאן. עיר זו הייתה הבירה הקדומה של לאוס. עד היום קיימים בה מספר רב של בתי ספר של נזירים, והשילוב של נהר, דיג ועבודת הנזירות משרה על העיר אווירה מיוחדת.
בתוך העיר עצמה, אפשר לנוע ברגל ממקום למקום, והטיול מתרכז בעיקר בביקור במקדשים ובהר פו סי עליו יש מקדש ופסלי בודהה. מדי בוקר (בסביבות 5 בבוקר) עוברת תהלוכת נזירים צעירים ברחוב הראשי ובידיהם כלים אשר ישמשו אותם לאכילה לאחר שיתמלאו באורז. מנהג זה משתף בעבודת הבודהה את כל העיר וגורמת לאנשים להרגיש טוב כי הם עוזרים אחד לשני.
בערב מתקיים שוק לילה ובו מביאים אנשי השבטים האתניים הגרים מסביב לעיר, את מרכולתם. השוק שקט והמוכרים אינם אגרסיביים. ניתן לגור במקום במלונות או בבתים פרטיים אשר מרוכזים לאורך הנהר ובשכונות. הצרפתים ששלטו בלאוס השאירו אחריהם את מסורת האוכל והאפייה, והריחות והטעמים משתלבים מצויין לכדי ארוחה טעימה.
לאחר כיומיים בעיר לקח אותנו נהג שפגשנו במקום, לנקודה הבאה בשם נונג קיו. כפר למרגלות הנהר, ממנו אפשר לצאת להליכות רבות לכפרי המונג הגרים שם. אנחנו ישנו במלון נחמד על הנהר—Nong Kiao Riverside קישור ומאד נהנינו. יצאנו לטייל ברגל ועברנו על פני מערות בהם התחבאו המקומיים מפני הפצצות האמריקאים בשנות ה-60. מדינה זו סבלה כמו ויאטנם, מהפצצות ממושכות במשך כעשור , ויש לשים לב לכך שבאזורים מסוימים עדיין יש מוקשים ופצצות ישנות.
בכפרים שבאזור ניתן לראות אורח חיים מסורתי איטי, בו קמים עם שחר לדוג או לאסוף אצות בנהר, חוזרים הביתה ומיבשים אותן על הגג , מוסיפים מלח, ואחר כך עגבניות קצוצות ואוכלים עם כל המשפחה מחוץ לבית על הרצפה. תהליך זה חוזר מדי יום ביומו ומאפשר הצצה לחיים של פעם. אורח חיים בסיסי, של חיפוש אחרי אוכל הלוקח כמעט את כל היום.
אנחנו חזרנו בסירה היוצאת כל שעה בערך לכיוון לואנג פאראבנג, והשיט לוקח בממוצע 5 שעות. בחלק מהדרך היה הנהר נמוך ונאלצנו לרדת וללכת קצת ברגל. גם זה הוסיף לחוויה המיוחדת.
בצפון המדינה יש אזור לאומי מוגן Nam Tah בו חיים שבטים רבים  ואזורי טבע יפים. רבים מהצעירים אוהבים לצאת לטרקים באזורים אלה וליהנות גם משיט קיאקים ורפטינג.
מלאוס אפשר לעבור גם לווייטנאם, גם לתאילנד וגם לסין, ומשולש הזהב של פעם- אשר שימש להברחות של סמים ונשק גם הוא באזור.
לטיול זה מספיקים 5 ימים, אולם אם תרצו לצאת לדרום לויינטיאן ולצפון כאחד ידרשו לפחות 10 ימים. יש אמנם טיסה בין שתי הערים הגדולות אבל הדרכים ברובן אינן מספיק טובות.