טיול עם רותי

דף הבית >> טיול עם רותי

טיול לצ'ינה טאון
עילית גלעד
לפני משהו כמו שבוע רינת סיפרה שקבעה עם רותי טיול בצ'יינה טאון. תוך שניה גם גילת, הילדה החדשה בשכונה, סמי של שרון ואני החלטנו להזדנב, כי כשרותי עושה פה טיול, באים.

רותי שייכת לקבוצת המבוגרים האחראיים פה בסינגפור, ותיקה פה באופן בלתי נתפס, שכן כבר ב- 95 עשתה רילו לפה, הספיקה לחזור לארץ, לעשות רילו לאוסטרליה ולחזור בשנית למאסף בסינגפור. חיתוך הדיבור שלה מלמד מיד שמדובר במי שכל חייה הייתה מורה, דיבור מנומק, רהוט, הגיה מדויקת בול בפוני, משתלטת על הכיתה (גם על 4 ילדים גדולים צריך להשתלט, כן?).

מיד שהכרתי אותה דרך עדינה, אין חוכמות, האישה הורסת. מצחיקה במידה, ידענית באופן בלתי סביר ממש.

בוואצאפ היא הורתה לכולנו להתייצב בתחנת דובי-גוט, שבעיניי זו התחנה עם השם הכי חמוד שיש בסינגפור. ובכן, מדובר בשם שפירושו הוא מכבסה, פחות לוהט, אבל עדיין חמוד ממש.
סמי ישר שאל איך דובי-גוט קשורה לצ'יינה טאון, אני שאלתי גם, היא ענתה שעוד נראה, ואנחנו, ממושמעים, סרנו למרותה.

היה שווה, אני כבר מגלה לכם.

הדבר הכי חשוב שגיליתי בסיור הזה, הוא כמה מרתק לראות אדם לא קונבנציונלי, לא כבול למסלולים מוגדרים, סקרן, שמוביל אותנו ועוצר במקומות שלעולם לא היינו רואים מרוב שהם נטמעים בדרכנו.

וככה התחלנו בתחנת דובי-גו המקסימה, כשרותי עוצרת איתנו מול ציורי התחנה. פתאום מה שנראה הדבר הכי שקוף, מקבל חיים- פסיפסים, אריחים, מי צייר, מי יצר. ופתאום פוגשים תמונה שמספרת את כל הסיפור הסינגפורי, וממנה מפליגים לשיחה מרתקת כל כך שרק התחילה שם ונמשכה 4 שעות. לי קואן יו, מלזיה, פאראנאקאנים, מונסונים, חקיקה, רגולציה, אייץ'.די.בי'ז, מקומות מופלאים, דתות.

משם כבר המשכנו (לראשונה בחיי!) ל- mrt, כשהיעד הסופי הוא צ'יינה טאון. עד שהגענו לשם עברנו אינסוף רחובות קטנים, נעצרנו להבין מה היא ארוחת בוקר סינגפורית, למה היא נולדה בכלל ולמה יש גרב בקנקן הקפה, איפה עבר הים וכמה צריך לשפשף את העיניים כשמבינים כמה שזה מדהים איך האי הזה הכפיל את עצמו וטייל לעבר הים שיובש, איפה עבר הרחוב הראשון, מה זה מלון הבוטיק באמצע ווטרגייט המקסימה, נכנסנו לאינסוף מקדשים- חדשים, ישנים, משומרים, נדרשנו בתקיפות להסיר משקפי שמש בכניסה למקדשים והאדיבות סביבנו באספקת מידע הייתה לא תיאמן.

מצאנו את עצמנו 4 שעות (שהסתיימו רק כי היינו חייבים) מקשקשים אין סוף, אוכלים-שותים-צוחקים-מצלמים, דנים בסוגיות סינגפוריות, סקרנים כל כך.

אין פסל שהיא לא מכירה, אין פיסת מידע שהיא לא מיומנת בה, אין סיפור מרתק שעבר על ידה והיא לא ניכסה אותו בדרך. הכל בחן אינסופי, הכל בסובלנות. צ'יינה טאון היפיפיה רק התחילה לנו בסימטאות היפיפיות, דרך המקדשים, מצאנו את המסאג' המעולה, את ה-מקום לרכוש שמפו (שמשאיר אבק למוסטפה), את העגילים הכי יפים, ועם mach chee טעים שאין דברים כאלו.

סיימנו את המסלול הזה עם פתיחתה החגיגית של קבוצת הוואצאפ "רותי לשלטון", כשאנחנו מתחנפים לרותי שתייצר לנו עוד ועוד טיולים כאלו. בינתיים זה מצליח לנו, שיחקנו אותה לחלוטין.