לטיול יצאנו - פאנגול

דף הבית >> לטיול יצאנו - פאנגול
יום טיול לשכונת פנגול
רחלי אורן
סקוטי, אמריקאית- ישראלית ואני -  ישראלית יצאו לטיול! זאת לא בדיחה, זאת סינגפור. הסקוטי איננו עובד, והוא אוהב לנסוע בתחבורה הציבורית ולטייל בשכונות השונות מסביב. הטיולים בצורה עממית זו מקבלים אופן הרפתקני, כמעט הייתי אומרת חתרני, אבל לא צריך להגזים. הפעם לקחנו את MRT הרכבת התחתית- קו סגול מכיוון ״פלאזה סינגפורה״ - לכיוון צפון אל השכונה החדשה הנקראת פנגול- וירדנו לאחר 36 דקות בתחנה האחרונה . שם בקומה העליונה חיכתה לנו הפתעה בצורת רכבת קרון חדישה -הנוסעת מסביב לכל השכונה במעגלים. נסיעה של כעשר דקות נותנת מבט רחב מלמעלה על כל השכונה, אשר חלקה עדיין בבניה. הבנייה מתוכננת להסתיים תוך מספר שנים, אך הרכבת נוסעת והפארק לאורך הנהר כבר צמח ומוכן להרפתקאות.

השמיים היו סגריריים, אך אנו החלטנו לצאת לטיול בכל זאת- ללא מטריות- אשר נשכחו בבית בתיק אחר. ירדנו באחת התחנות של הרכבת המקומית וצעדנו לכיוון המסלול היפה והמטופח שלאורך הנהר, כשהגשם ה״בלתי צפוי״ החל לרדת. בשלב זה עוד היינו אמיצים ולא ויתרנו על הטיול. הסקוטי, אשר רגיל מהבית לסחוב מטרייה בכל מצב, פתח בנון שלאנטיות את מטרייתו ובהתאם לתקופה המודרנית- בה אנו הנשים ״לחמנו״ לשוויון וקיבלנו(קצת), המשיך בטיול מבלי להציע לאף אחת מאיתנו מחסה תחת ״גגו״. טוב, אמרתי לחברתי, רצינו שוויון, אז קיבלנו. אחרי עוד כעשר דקות רטובות, בה התפעלנו מהנוף דרך עדשות מזוגגות ורטובות של משקפיים, החלטנו לקצר ולעבור לתוכנית ב. ארוחת צהרים. עלינו שוב על הרכבת הסובבת את השכונה ונסענו איתה עד המרכז המסחרי המקומי. חיפשנו את ה-food court ברחבי הקניון כשאנו עולים ויורדים במדרגות לכיוונים שונים. רגע לפני שהתייאשנו,  ראינו כיסאות וסככה גדולה מחוץ לקניון- ושם חיכו לנו כמעט כל מטעמי אסיה ב-3$, כנהוג במקומותינו.

הסקוטי לקח לו כמה פרוסות בשר ברוטב מקומי, האמריקאית לקחה צמחוני עם אטריות ואני שהחלטתי ל״רדת שוב בגדול״ אכלתי ירקות מוקפצים. היה נחמד וזול בצורה סינגפורית- יוצאת מן הכלל.
בחוץ התחזק הגשם, ולמרות שהסקוטי המשיך בטיול, החלטנו שתינו לחזור. עלינו שוב על הרכבת הקטנה הסובבת את השכונה, ועברנו לקו הסגול בקומה התחתונה- הפעם לכיוון Clark quey.
הרכבת המצוחצחת נסעה במהירות בכיוון הבית ולאחר 38 דקות ירדנו.
הצצתי החוצה וראיתי כי הגשם עדין מטפטף לו , ואז גמלה בליבי ההחלטה ולקחתי את הסירה- אוטובוס, לכיוון ביתי ב river gate הנמצא על הנהר. (לפני ארבע שנים כשהגענו, ראיתי מחלון הבית את הסירה העוברת בנהר, ובדמיוני כבר תכננתי הפלגות וטיולי אין קץ. )
מימושו של החלום הקטן הגיע סוף כל סוף, ואני לבדי הפלגתי בסירה הביתה.

כל הטיול כולו, כל היום, עלה כעשרה דולרים -התחבורה הציבורית ״חינם״ בכרטיס המיועד לכך, האוכל 3$ והנסיעה בסירה עוד 3$. האם זה לא מדהים? ועוד הייתי בצפון מערב סינגפור!!!