מקאו - ערן בכר

דף הבית >> מקאו - ערן בכר
מקאו – מאי 2010

מעבר לאורות הניאון ובתי הקזינו המהווים את האטרקציה המרכזית במקאו , מציע האי , הנמצא לחופה הדרומי של סין , מיזוג בין עבר בניחוח אירופאי והווה מלוכסן.
מרכז העיר ואתרי התיירות המרכזיים מחזירים את המטייל במקאו לאמצע מאה ה –19 , תקופה של שלטון פורטוגזי המאופיין במאבקי כח עם אויבים מבית ומחוץ . מצודות וכנסיות , רחובות רחבים ובתים קולוניאליים פרוסים ברחבי העיר ומעבר לפינה - הרחובות הסמוכים שונים בתכלית . בתי דירות גדולים ומוזנחים , רחובות בניחוח סיני  ואתרים שאין בינם ובין ההשפעה הפורטוגזית מאום.

מקאו נמצאת כ 70 ק"מ מערבית להונג קונג, ומורכבת מחצי האי מקאו ומהאיים טייפה וקולואנה, המחוברים ביניהם באמצעות גשרים לבנים וארוכים.
אוכלוסיית מקאו מורכבת ברובה מסינים  ויש בה מיעוט פורטוגזי (6 אחוז ) שריד מהימים בהם היתה מקאו מושבה פורטוגזית.

הגענו למקאו במאי 2010 ליומיים וחצי וגילינו שלאי הקטן והצבעוני הזה יש הרבה מה להציע מעבר למכונות הימורים ורשרוש הגי'טונים בקזינו. למען האמת , מכיוון שנסענו עם בננו הקטן אלון , ראינו את בתי הקזינו בעיקר מבחוץ (אין כניסה עם זאטוטים , גם כאשר אלה ישנים בעגלה) ונהנינו ממראות העיר ואתריה שמרביתם נמצאים מרחק הליכה אחד מהשני –  מבנים אירופאים צבעוניים, מרכז עיר שוקק חיים , מצודות וכנסיות , מגדל מקאו הנראה מכל עבר ומאפשר פעילויות אקסטרים לצד נוף מדהים ומלון ונציה , עיר בתוך עיר עם מגוון גדול של אוכל , קניות ואטרקציות למבוגרים וילדים.

רצוי להקדיש לעיר יומיים (מקסימום שלושה). אנו הקדשנו את יום התיירות הראשון  לאטרקציות הנמצאות בחצי האי מקאו. סמוך למלון רויאל שבו התאכסנו , במרחק הליכה של כ- 10 דקות , נמצאת אחת מהמצודות המרשימות במקאו Guia Fortress (מצודת גויה) . המצודה, שנבנתה ב 1638 נמצאת על ראש גבעת גויה , המקום הגבוה ביותר באי מקאו. העלייה למבצר אפשרית ממספר כיוונים , ברכב וברגל. מהמבצר תצפית מרהיבה על בתי הקזינו הגדולים, השיכונים המוזנחים, רציף הדייגים והגשרים הלבנים והארוכים . במבצר מגדלור הנחשב לעתיק ביותר בסין (נבנה ב 1865).
יורדים מהמבצר חזרה לכיוון מלון רויאל , חוצים כיכר רחבה ומעבר לכביש – רחובות של מבנים קולוניאליים צבעוניים , משומרים להפליא , בצבעי כתום , אדום , ירוק וכחול . תענוג אמית לחובבי הצילום. בין המבנים כנסיה ,בית קברות סיני וגנים (Lou Lim Leoc Garden ) הכוללים בריכת מים עם גשרונים מאבן ,פסלים וסלעים גדולים. בשעות הבוקר ניתן לראות במקום חבורות של מקומיים העסוקים בטאי צ'י.
במרחק הליכה של עשר דקות , במרכז העיר , כיכר Senado , הכיכר הראשית של מקאו.  במרכז הכיכר ניצב בית המחוקקים , מבנה קולוניאלי מרשים ולידו בתים קולוניאליים אחרים , משומרים ובמגוון צבעים. סמוך לכיכר שוק מקומי ובו בגדים , אוכל ושוק דגים צבעוני .

הליכה לאורך המבנים הצבעוניים תוביל אתכם לכנסיה יפה וממנה מובילה הדרך , ברחובות צרים ובמעלה ההר , לאתר התיירות המצולם ביותר במקאו – חזית כנסית  Ruins of St. Paul's , החזית הינה קיר יחיד שנשאר מהכנסיה שנשרפה בשנת 1835 ותיירים רבים מצטלמים על המדרגות הרחבות המובילות אליה.
במרחק הליכה  מובילות מדרגות נעות אל Mount fortress  (מצודת מונט) , מצודה זו משקיפה על רוב מקאו ותותחים עתיקים ששימשו להדיפת צבאות פולשים מוצבים על החומות. לאחר סיור קצר במצודה ניתן להמשיך (אנחנו ויתרנו) למוזיאון מקאו הנמצא במצודה עצמה.
חזרה לכיכר הראשית (באותה הדרך) וממנה – לחלק המערבי של העיר , לאורך הים או במסלול החוצה כנסיות ובתים ישנים , עד לכנסיית Penha.  כנסיה מרשימה הנמצאת בראש גבעה ומשקיפה על האי טייפה , מגדל מקאו והגשרים. הטיפוס לכנסיה דורש מאמץ (במיוחד אחרי ההליכה הרבה בלאו הכי באותו יום) אולם הנוף המתגלה לאורך הדרך שווה את המאמץ. את החוויה השלימו חתן וכלה שהצטלמו על חזית הכנסייה ,מחזה שכיח במקום זה.
בערב , יצאנו לרציף הדייגים. האזור כולל מבנים קולונאליים משומרים המקבלים חזות מיוחדת במיוחד על רקע תאורת הרחוב הצהבהבה. במקום מספר בתי קפה ותצפית יפה על אחד מהגשרים המחברים בין האיים.

היום השני היה מיועד לאטרקציות מסוג אחר לחלוטין . בשעות הבוקר טיפסנו לראש מגדל מקאו ( Macau Tower ) המתנשא לגובה של 338 מטרים. קומת התצפית נמצאת בגובה של 223 מטרים ושם גם ניתן להתרשם מחוויות האקסטרים  הכוללות קפיצת באנג'י  (הקפיצה נערכת מפלטפורמה במרפסת התצפית בגובה 233 מטרים מהקרקע) ,סנפלינג או הליכה קבוצתית על המרפסת. למרות מזג האוויר הגשום התפתינו לחוויה הכמעט חד פעמית ויצאנו עם אלון לשיטוט על מרפסת התצפית.  קשורים ומאובטחים היטיב הקפנו את המגדל , מלווים במדריכה ומצלמה קטנה עם עדשה מלוכלכת (זכרו לבקש שינקו את העדשה כי אחרת תזכו לחוויה מטושטשת...). הלכנו ,רצנו וגלשנו ע"ג החבלים הקשורים למרפסת כשעשרות מבקרים מצלמים אותנו (נו טוב...את אלון) מחלונות המגדל (מומלץ בחום !).

אחרי שעתיים של מרפסת , מגדל ותמונות נוף ירדנו לתחתית המגדל והמשכנו , בשאטל שמארגן המקום , למלון ונציה (Venetian Hotel).  המלון הוא אחד מהגדולים והמרשימים שראיתי. עיר בתוך עיר עם רחובות וסמטאות וערוצי מים שבתוכן גונדולות. המלון , שנבנה ע"י מיודענו שלדון אדלסון , הוא מרכז פנאי ובילוי נהדר המתאים במיוחד לימים גשומים.  מולו נפתח מרכז בילוי חדש נוסף המשלב אטרקציות למבוגרים וילדים לצד קזינו (נו מה...).
במלון ונציה מתקיימים מופעי קרקס של Cirque De Soliel . אנחנו הזמנו כרטיסים מבעוד מועד להצגת הצהריים (שבת) של מופע הקרקס Zaia , מופע אחד מתוך כמה מופעים שערך הקרקס במקום. המופע  הוא חוויה מדהימה לכל המשפחה. קחו בחשבון כי כולם צריכים כרטיס , גם תינוקות (בקופה הציעו לנו לקנות לאלון את הכרטיס הזול ביותר ולהושיבו איתנו בשורות הראשונות) וכי מחיר הצגת צהריים הוא כמעט חצי מהצגות הערב – במידה והקרקס עדיין פעיל , לא לוותר !
מידע נוסף :
מלון רויאל בו התאכסנו – מלון 5 כוכבים במרכז העיר הכולל שאטל לעיר , למגדל מקאו ולמלון ונציה –  מלון מומלץ ולא יקר.
המרחקים בחצי האי מקאו קצרים – ניתן לנסוע במונית או בשאטל מקומי אך אין כמו החוויה של ללכת ברגל בין סמטאות העיר.
קחו מהמלון מפת אטרקציות של האי – לצורך התמצאות ופניה למקומיים.
חלק מהמקומות שראיתם ביום שווים ביקור גם בלילה – מרכז העיר והמדרחוב מוארים ויפים , אזור מזח הדייגים וכמובן - בתי הקזינו .
המטבע במקאו  נקרא פאתאקה (Pataca), והוא כמעט וזהה בערכו לדולר הונג קונג. במקאו מקבלים גם דולר הונג קונגי (באותו ערך), כך שאם ברשותכם שאריות של דולר הונג קונגי ניתן לבזבזם במקאו.

התקופה הנוחה ביותר היא מאוקטובר ועד דצמבר ("סתיו"). אחריה - מרץ-אפריל ("אביב"). שאר חודשי השנה מאופיינים בכמות גדולה יותר של ממטרים.

הטיסה מסינגפור למקאו אפשרית בטיסות סדירות או טיסות בחברות צ'ארטר. הקומבינציה הינה של מחיר ולו"ז. אנחנו טסנו הלוך עם Jet Star וחזרנו עם Tiger , השילוב היה זול בכמה עשרות דולרים ואפשר לנו לטייל עוד מספר שעות בעיר.  שדה התעופה ממוקם ליד האי טייפה (Taipa).

רצוי להצטייד מראש ברשימה של מסעדות מומלצות .