ניו זילנד

דף הבית >> ניו זילנד

ניו זילנד ינואר 2013 - סנדרה גמזון

הנסיעה לניו זילנד הינה היעד הרחוק ביותר על הגלובוס שחשבנו שנגיע, היא הייתה גם היעד היקר ביותר, הארוך ביותר  (שלושה שבועות) פעם הראשונה שטיילנו בקרוואן, ובעינינו – הארץ היפה ביותר מכל המקומות בהם ביקרנו בעולם.

ההכנות לנסיעה ארכו כמה וכמה חודשים של קריאת ספרים ואתרים על ניו זילנד, שיחות ארוכות עם חברים שכבר היו בה לקבלת טיפים ועצות, והכי חשוב – בניית המסלול והזמנת מקומות לינה. מכיוון שעונת הקיץ שלהם הפוכה משלנו – הנסיעה לשם נעשית בדרך כלל בחופשת חג המולד, אך אז גם מקומות הלינה – בין אם בחרתם במלון, יחידות דיור, או אזורי קמפינג – מלאים כמעט עד אפס מקום. לכן חשוב לבנות את המסלול לפחות כחודשיים ורצוי מאוד שלושה או ארבעה חודשים, כדי שהמקומות אותם אתם רוצים יהיו פנויים. למטיילים בקרוואן – הכי קל לעשות מנוי ולהזמין מקומות לינה בטופ טן קישור , רשת אתרי לינה בהם יש חדרים ומקומות לחניה לאוהלים וקרוואנים. בנוסף, כרטיסי טיסה המוזמנים הרבה זמן מראש יכולים להוזיל את הטיסה בכמה מאות דולרים.

נסענו לשלושה שבועות 5- ימים באי הצפוני באוטו והשאר באי הדרומי בקרוואן. חשבנו ששלושה שבועות הם הרבה זמן אבל בארץ הזו יש תחושה שניתן לבלות בה חודשים בנחת וברוגע ולא להתעייף מהיופי והאווירה הנעימה השורה בה. מההתחלה הבנו שאין ביכולתנו לרוץ ממקום למקום ולנהוג שעות ארוכות מידי בגלל שיש אתנו תינוקת, ולכן מראש החלטנו לנסוע מעט ולעצור הרבה. החלטנו גם לישון ב B&B  באי הצפוני ולשכור קרוואן באי הדרומי. עבורנו הייתה זו החלטה נכונה.

נחתנו באוקלנד – עיר נמל באמצע האי הצפוני, בה עלינו למגדל התצפית על העיר ממנו בדרך כלל קופצים בנג'י. סיירנו מעט בעיר ומשם לנסיעה לאורך החוף עד לגבעה מקסימה הקרויה "גבעת העץ היחיד" One Tree Hill. ישנו במלון במרכז העיר.
למחרת נסענו בבוקר למערות וויטומו קישור – שם עשינו רפטינג מגניב במערות, חלק מהזמן בחושך מוחלט כדי לראות תולעים זוהרות. היה כיף ויפה מאוד. משם נסענו לרוטורואה – המרכז התרמי של ניו זילנד. ישנו 3 לילות בחווה מקסימה עם מארחים ואורחים מקסימים וחלק מהנאתינו מרוטורואה הייתה בזכות הלינה אצל מיטש וטרסה קישור- מומלץ! בסביבתה יש בריכות חמות – לצפייה או לרחצה, גייזרים ופעילות געשית מעניינת ויפה. ברוטורואה יש גם לא מעט פעילויות אקסטרימיות יותר או פחות כמו לודג', צניחה חופשית, זורבינג ועוד. רוטורואה ממוקמת במרכז האי הצפוני וניתן, כפי שאנחנו אכן עשינו, לישון בה את רוב הלילות ובנסיעה קצרה של כשעה להגיע לכמעט כל המקומות המעניינים בסביבה כגון אגם טאופו, הגייזר "ליידי נוקס", ואפילו פארק טונגרירו.

לאחר חמישה ימים בהם שוטטנו להנאתנו באי הצפוני (וכן, הוא יפה, והוא לא פחות שווה מהאי הדרומי לדעתינו) טסנו לאי הדרומי, קיבלנו קראוון (תבקשו רדיו תיירים. רדיו זה מדווח בכל מקום אליו תגיעו על פעיליות, טיולים ואטרקציות בסביבתכם), מיד התאהבנו והסתגלנו לקופסה הנוחה הזו, סידרנו את חפצינו, נסענו לסופר הקרוב לרכוש חפצים ואוכל (מומלץ לקנות סכינים טובים, קערה נוחה וגדולה) ונסענו לקייקורה. הנסיעה בקראוון בהתחלה הייתה מעט קשה, לנהוג במשאית בכבישים צרים ועוד כשיש גשם – זהו דבר שיש ללמוד, אך לאט לאט ובזהירות הצלחנו להסתגל לנהיגה. בקייקורה הפלגנו בסירה לצפות בלוויתנים וכלבי ים. היה מקסים אך כולנו חלינו במחלת ים בדרגות שונות, למרות שנטלנו כדורים נגד בחילה. מומלץ להרשם להפלגה מראש.

למחרת ישנו בהנמר ספרינגס, עיירה מתוקה המזכירה עיירות סקי באירופה, בה יש מגוון מעיינות חמים המתאימים למבוגרים וגם לילדים – בסגנון פארק מים כולל מגלשות ומתקני שעשועים, אלא שהמים חמימים. מהנמר ספרינגס הדרך המומלצת הינה לסוע לווסטפורט, לצפות בכלבי ים בשמורה, ומשם לרדת לגריימאוס דרך כביש שנחשב מהיפים בעולם. בדרך תראו את ה"פנקייקים", סלעים שנראים בצורת ערימת פנקייקים. אנחנו לא עשינו זאת בגלל אורך הנסיעה שלא התאים עם התינוקת, ונסענו ישירות לגריימאוס אחרי ביקור במעיינות החמים. למחרת נסענו לכיוון קרחון פוקס. בדרך עצרנו לתצפית בהוקיטיקה גורג'ס, נהר בצבע טורקיז מדהים, ובתצפית על קרחון פראנץ יוזף. לצערנו מזג האוויר החורפי גרם לראות חלקית בלבד של הקרחון. בפוקס עצרנו להתפנקות בבריכות חמות (יקרות מידי, לא מקורות וללא מקום ישיבה מסביב), ובמסעדה מקומית נחמדה.

למחרת עשינו טיול לאגם מתיסון. למרות הראות הלא מושלמת - הנוף היה מקסים וההליכה מסביב לאגם יפיפיה. לאחר ההליכה עצרנו לארוחת צהרים ליד האגם בקפה מתיסון אתר לתצפית על הקרחון. הטיול היה נהדר למרות גשם טורדני שליווה אותנו לאורך כל הדרך. מומלץ לעשות את הטיול בו הולכים לקרחון עצמו, ובכל מקרה – עם או בלי חברת טיולים – לטייל לכיוון הקרחון בשבילים המסומנים. הקרחון מרשים וההליכה לא קשה. אם מזג האויר מאפשר זאת ניתן לעשות טיסה מעל הקרחונים – פוקס, פראנץ יוזף והר קוק בהליקופטר, כולל עצירה באחד ההרים לקצת הליכה ומשחק בשלג. לצערינו מזג האויר היה סגרירי מידי ולא היו טיסות כלל באותו יום.

למחרת הדרמנו לוואנקה- עיירה קטנה יחסית ומתוקה הנחה לחופי אגם עצום ויפיפה. מזג האויר היה חורפי גם פה ולכן ויתרנו על דברים רבים כגון טיולים רגליים בסביבה – טיול מומלץ ביותר – מסלול הליכה עצמאי הנקרא "רוב רוי" ועובר בנופים יפיפיים כולל גשרים תלויים וקרחונים. לנו  3 לילות בפארק אספייר פארק חמוד ליד האגם לאתר. טיילנו בעיר, ביקרנו בעולם הפאזל, וכשהתבהר מעט הפלגנו בג'ט בואט באגם ובנחל היוצא ממנו.

משם עברנו לקווינסטאון – העיר האקסטרימית והמגניבה מכולם. כאן ניתן לעשות כל פעילות אקסטרים שתוכלו לדמיין, ואכן כאן עשינו פאראגליידינג – רחיפה עם מצנח, נורא כיף ובכלל לא מפחיד. באנג'י, מפחיד מאוד, ג'ט בואט הנקרא שוטאובר – מגניב ולא מפחיד, צניחה חופשית – בוטלה לנו פעמיים בגלל מזג אויר בעייתי, לודג' נחמד וצפייה על כוכבים בלילה – מעניין בעיקר בגלל ההסברים של המדריכים ובגלל התמונה השונה לגמרי של הכוכבים בצד הזה של כדוה"א. בדרך כלל מקובל שמקווינסטאון נוסעים לשני לילות בטה- אנאו על מנת להפליג למיצרי מילפורד. אנחנו לא עשינו זאת פשוט בגלל אורך הנסיעה והעדפנו להתמקם בקווינסטאון ל 3  לילות. מי שמעוניין להימנע מנסיעה עצמאית ניתן לטוס או לקחת אוטובוס מקווינסטאון או מוואנאקה למיצרי מילפורד.

עקב שינוי בתוכניות ביטלנו את הנסיעה המקורית אשר כללה נסיעה לדונדין לצפייה בפינגווינים ונסיעה לאורך החוף המזרחי, ומשם להר קוק – ובמקום זה נסענו ישירות להר קוק. בדרך עצרנו לתצפית על אגם פוקאקי המדהים ביופיו (מים בצבע תכלת מדהים), והמשך נסיעה להר קוק היפיפיה. לשמחתינו היום היה בהיר ויכולנו לראות אותו במלוא הדרו (בניגוד לביקורינו בהר פוקס). למחרת טסנו במסוק לראש ההר שם ירדנו לשחק בשלג לשמחת הילדים הקטנים והגדולים. משם נסענו לאגם טקאפו, ולתצפית עליו מהר ג'ון (בראש ההר יש בית קפה טוב הנסגר ב 18:00). לאחר מכן נחנו במעיינות החמים והמשכנו ללינה בטופ 10 הקרוב - בפיירלי. לתשומת ליבכם. יש פארק שהוא לא טופ 10 ליד אגם טקאפו. הוא צמוד למעיינות החמים ונראה נחמד מאוד, במיוחד משום הקרבה לאגם. משם עברנו לקרייסטצ'רץ. העיר מרגישה נטושה – מרכז העיר, שם אירעה רעידת האדמה לפני כשנתיים נטוש, ונראה שייקח זמן עד שהעיר תתאושש מהמהפכה. אם יש זמן -מומלץ לסוע לקרואה לשיט וצפייה בדולפינים. שעתיים נסיעה לכל כיוון ושעתיים הפלגה – כלומר עניין של יום שלם.

טיפים - קחו בגדי קיץ וחורף לנסיעה כי אי אפשר לדעת מה יהיה מזג האויר. קחו בגדי ים, נעלי הליכה ונעלי מקלחת,  סעו בזהירות, שימו קרם הגנה - הקרינה חזקה מאוד.