סמדר אלטחן מספרת על קוריאה

דף הבית >> סמדר אלטחן מספרת על קוריאה
טיול לדרום קוריאה
בחרנו לטוס דרך הונג קונג,עם חברת CATHAY PACIFIC.  למוכנים להפרד מסכום גבוה יותר-ישנן טיסות ישירות של  KOREAN AIR.
נחתנו בשעת בוקר מוקדמת.בעזרת שתי דיילות חינניות שסיימו את משמרתן,הגענו לתחנת הרכבת שמצויה בתוך השדה. כ-40 דקות ואנחנו בתחנת סיאול,נסיעה של מספר דקות במונית ואנו בפתח המלון השוכן מול ה-CITY HALL.
עד לקבלת החדר יצאנו לסייר בקרבת המלון.חוויה ראשונה ,עוצמתית ומטלטלת היתה לראות את אתר ההנצחה שהוקם ברחבת העיריה,לזכר קורבנות המעבורת שטבעה מספר ימים לפני כן.צהוב הוא הצבע שמבטא אבל בקוריאה,וכך עשרות סרטים נתלו במקום ,במהלך הימים  הבאים הונחו בספונטניות  אוניות מנייר צהוב מהן  הורכב לב גדול.במהלך היום,ועד שעות הערב המאוחרות,אלפי אנשים גדשו את הרחבה,ובסדר מופתי המתינו בתור על מנת להניח פרח לבן,על מנת לשאת תפילה חרישית ועל מנת לתלות סרט צהוב.
השקט והנועם מאפיינים את האומה הקוריאנית. בשווקים-לא צועקים,בכבישים-כמעט שלא צופרים,לא דוחפים...מעורר הערכה! באחד האתרים בהם המתנו לכניסה לרכבל ,הבחנו בזוג תיירים שבעורמה-עקפו את התור,והשתחלו פנימה ולא רק אנחנו הבחנו בכך .אך איש לא העז להעיר להם ולביישם ברבים.
בשיגרה,אנחנו מיטיבי לסת...אך בטיולים אנחנו משתדלים להיות מיטיבי לכת.וכך,תוך ניצול מזג האויר הנפלא שקידם את פנינו,עם  מפה ,לבוש ונעלי הליכה נוחים,יצאנו להכיר את סיאול.
מטרופולין עצום,המודרניזציה ניכרת היטב :מערכת .כבישים רחבה ומפותחת,מערכת רכבות משוכללת,גורדי שחקים ,שטחי ציבור מטופחים ,חנויות מעוצבות ,קניונים,מסעדות  ובתי קפה רבים.
לצד המודרניזציה,ניתן להבחין באתרי שימור ובשכונות יפות בהן נשתמר הצביון הכפרי-העתיק.
בסיאול,שלושה ארמונות מרכזיים,אנחנו ביקרנו  בארמוןGYEONGBOKGUNG  ,השוכן בצפון העיר.הכניסות לאתרים כרוכות בתשלום סמלי .חוויה נחמדה היא לראות את שומרי הארמונות-קוריאנים גבוהים ומוצקים,הלבושים בלבוש מסורתי,ובאורח פלא נראים כאילו נולדו לאותה אם...בעת חילופי המשמרות נערך טקס מסורתי,מומלץ בחום . בתום הטקס ניתנת להמון האפשרות להתקרב ולהצטלם עם השומרים הידידותיים.כן כן..אני עומדת מאחורי ההגדרה ידידותיים!הראו לי שומר בריטי אחד שיעז להתעניין בשלומה של  תיירת (ישראלית!!) ..ואז מבט נוקב מגלה שהזקנקנים המעטרים את פניהם-הם סינטטים ומודבקים....
טילנו במדרחוב INSADONG   ,אזור אומנות יפהפה  שוקק חיים ,עם  גלריות רבות  ,וסימטאות ססגוניות..חוויה יוצאת דופן  היתה כשנתקלתי בחנות צבעונית בה היה אוסף עצום של תרנגולים שנרכשו בעיקר באירופה , בכל מיני צורות וצבעים, שעשויים מחומרים שונים. בעלת האוסף סיפרה שחיבתה לתרנגולים נובעת מכך שהיא ובנה נולדו בשנת התרנגול..
אהבנו את BUKCHON HANOK VILLAGE שכונה עתיקה ,שקטה ומטופחת שנעים להסתובב בין רחובותיה ולהתרשם מהארכיטקטורה..( HANOK כך נקראים הבתים המסורתיים)כיום,רבים מהבתים  האלה פועלים  כמרכזי תרבות, בתי הארחה, מסעדות ובתי תה, ומספקים הזדמנות לחוות, ללמוד ולטבול בתרבות קוריאנית מסורתית.מספרים שסרטי דרמה רבים צולמו באזור. .
עלינו ברכבל לפסגת הר נאם-סאן ולראש המגדל   SEOUL  TOWER  ,אחד מסמליה של העיר,שם ישנה תצפית יפה על הכרך.מומלץ לעלות למקום בשעת הדימדומים.

מומלץ גם לבקר בשוק-ולו כדי להתפעל מן הסדר והשקט המאפיינים גם אותו.אנחנו שוטטנו לאורכו ולרוחבו של NAMDAEMUN MARKET
אהבנו את שכונת JONGNO  GU     שם מצוי גם המוזיאון לאומנות עכשוית ,ולא יכולנו לוותר על נסיעה ברכבת  על מנת לראות את שכונת  GANGNAM (עליה נכתב השיר הופה גנגם סטייל..) השוכנת דרומית לנהר HAN-GANG .שכונה מפוארת עם חנויות בוטיק יפות,דמויות צבעוניות-בסגנון רחוב שינקין התל אביבי..ניתן לשלב בנסיעה זו ביקור במתחם הקניון COEX   המפורסם.אומנם לנו,המתגוררים בסינגפור לא תהיה זו חוויה יוצאת דופן,אך מול הקניון נגלה לעיננו מתחם של מספר מקדשים מרשימים ומטופחים.
קשה להגות את שמות הרחובות הקוריאנים,ובלתי אפשרי לציין כל שכונה בה ביקרנו.המלצה פרקטית היא להעזר בצוותים המצוים בכל מלון,ולהעזר בתחנות המידע הפזורות בעיר. קשה גם שלא להבחין בזוגות הצעירים המסתובבים בעיר,עם חולצות אדומות וכובע -שרק ממתינים שתפנו ותתיעצו עמם.הם בקיאים היטב  וישמחו לעזור להתמצא במפה,ולספר מה ניתן לראות באזור.
לאחר ארבעה לילות בסיאול,נסענו דרומה ל- Gyeongju .( גיונגו' )הנסיעה  ברכבת המהירה (300 קמ"ש!!) אורכת כשעתיים ורבע .חשוב לדעת  כי את הכרטיסים יש להזמין מראש –אנחנו נעזרנו בצוות המלון. זוהי עיר חוף דרומית  שהוגדרה כעיר הבירה העתיקה של קוריאה, המשמרת מקדשים עתיקים ומוכרת כאתר לשימור עולמי של אונסק"ו.
בגיונגו'  קשה  יותר לתקשר.רוב התושבים  אינם דוברי אנגלית,ולכן מומלץ להעזר בצוותים שבמלון ולבקש לרשום לכם על פתק את יעד הנסיעה הרצוי,בשפה הקוריאנית,ולהצטייד בכתובת המלון בשפה הקוריאנית.
מומלץ שלא לוותר על העיר התחתית,ובדרך הביטו לצדדים וראו תלוליות עפר מכוסות בדשא –אלה הם קברי מלכים.ישנה כניסה תת קרקעית למקומות הקבורה-אנחנו הסתפקנו במבט מחלון המונית.
ואם אתם מגיעים לעיר זו-אל תוותרו על חוויה קולינרית נהדרת,לא רחוק ממלון הילטון,מסעדת ברביקיו מצויינת בה אתם רוכשים את הבשר בחנות שבקדמת המסעדה,,ואתם צולים את הנתחים לעצמכם .עם ערכת הברביקיו מוגשים מספריים,עמם גוזרים את הבשר לפיסות קטנות,תוך כדי צליה,כאשר צורת האכילה המקובלת היא להניח  קובית בשר עם רוטב במרכז  עלה חסה/כרוב/שומשום(כן,לשומשום יש עלה!) ולאכול...אל תתביישו לבקש הסבר לצורת האכילה המקובלת,ואל תהססו להתבונן בשכניכם לשולחן.חוויה.\

מאחורי מלון הילטון נמצא  אגם יפהפה,עם שדרת עצי דובדבן .אנחנו אחרנו את הפריחה בשבוע.סוף אפריל –זו התקופה בה הפריחה בשיאה.

חזרנו ליומיים נוספים לסיאול-ולו ניתן היה,היינו נשארים שם לפחות עד בוא הקיץ..
זהו על קצה המזלג הטיול שלנו לדרום קוריאה.
לא הזכרתי את הבנות היפות והאופנתיות..
לא  עסקתי בתחום הקולינארי (תשתדלו לטעום גם ביבימבאפ,בולגוגי ,טקפוקי וקינוח KUKUL TAREA.)
לא עסקנו בהסטוריה
ולא סיפרתי לכם על אסלות הדור הבא  (מושב מחומם,הורדת מים אוטומטית,שטיפה וייבוש –ללא צורך בנייר...(-:)
ואפילו לא פרטתי את כל המקומות בהם ביקרנו.
להתרשמותי-למרות קשיי שפה,ניתן להסתדר ,בכל המקומות הציבוריים (מלונות,מודיעין,רכבת וכד') –ישנם דוברי אנגלית
התחבורה הציבורית נוחה,המוניות זמינות (אך זכרו להצטייד בפתק בקוריאנית.לדוגמא מלון פלז'ה קרוי פרדה..)
החודשים המומלצים הם אפריל –מאי,ספטמבר-נובמבר .