קו לנטה תאילנד מאיה פקר רינת

דף הבית >> קו לנטה תאילנד מאיה פקר רינת
 קו לנטה - אי בתאילנד
מאיה פקר-רינת

נתחיל מהסוף. היה נפלא. ונהדר. ומקסים. וחסרות לי מילים תיאוריות בעברית שאינן כה שחוקות ומשומשות.

אז נכון שאין לי למה להשוות, כי זו פעם ראשונה שלנו בתאילנד אך זו הייתה
חופשה הרבה מעבר לציפיות ולדמיון שלנו.

אז ראשית תודה לגיל שהביאני עד הלום בכלל ועד קו לאנטה בפרט.

וסיפור החופשה שהיה כך היה, מידע שימושי מפורט יישזר במעלה התיאור.

אוקטובר, חופש מבית הספר מסיבה כלשהיא, (גם לזה צריך להתרגל, חופשים
שלא קשורים לחגים, לסופגניות, מצות או אוזני המן), שנה ראשונה באי ואנחנו על המסלול הקבוע של הנספחות- אנשים מסורתיים אנחנו- ומוכרחים לסמן וי על טיול/נופש ראשון לתאילנד. באמת שלא הייתה ברירה.

גיל חקר ובדק והחליט שאמנם פנינו לתאילנד, עפ"י המצופה, אך לא לאחד מהאיים הידועים יותר אלא דווקא לאי בשם לאנטה.

אבל כולם נוסעים לקראבי, פוקט, קופיפי, קוסומוי ניסיתי להתמרד, מה פתאום קו- לאנטה, שהרבה אנשים אמנם שמעו עליו אך אף אחד שאנחנו מכירים לא היה בו-  לא צעירי האי סינגפור ולא הוותיקים בו.

בסוגריים אציין שאני באמת (בלי תמים) מאמינה גדולה בחכמת ההמונים או אם תרצו זו אני העדר מתופעת העדר: שולחת את הילדים לOFS, קונה בשר בפודי, מחפשת קונדו שיש בו קצת ישראלים, בקיצור עדר, ולכן קצת התקשיתי להתמסר לרעיון שניסע לאי שכף רגל ישראלית מוכרת לא דרכה בו. אבל גיל התעקש שיהיה מצויין.

נו טוב חשבתי, מה יש לי להפסיד, אם יהיה מצויין הרווחתי חופשה מוצלחת ואם יהיה גרוע אז  גם הרווחתי  את הזכות לקטר ולאכול לו את הלב בכפית במשך 1/2 שנה לפחות. כך שבכל מקרה אני יוצאת מורווחת.

אבל כאמור, היה נפלא.

קו לאנטה, או בשמו המדוייק יותר, קו-לאנטה יאי  ממוקם 75 ק"מ דרומית לקראבי, 27 ק"מ אורכו, חיים בו כ20 אלף איש והלונלי פלאנט מגדיר אותו "כנערת החוף הסקסית של קראבי". נו, שיהיה. הדרך אליו קצת ארוכה ומסורבלת (אבל שווה כבר אמרתי?) וכוללת מסינגפור את הטיסה לקראבי ועוד דרך של שעתיים וחצי ברכב ובמעבורות (פעמיים). גיל, שיודע נפש משפחתו, הקוטרית והמתבכיינת, דאג שאת הדרך הזו נעשה בשאטל המפואר של הריזורט, כך גם הדרך עצמה הפכה לחוויה והילדים יכלו לריב על הקולה שבצידניית השתיה הכלולה במחיר ההסעה. גם אתם יכולים, לנסוע ולריב על קולה תמורת 3400 באט. בעיני, הנסיעה שווה כל באט, בטח למי שיש ילדים נטולי גן הסבלנות כמו שלנו יש.

השאטל, ידעתי, מעיד על הריזורט ולכן הדרך עברה לא רק בנעימים אלא גם בציפייה. שעתיים וחצי (ועוד שעתיים טיסה) והגענו לאי. לא נורא עייפים או מותשים לריזורט בשם Rawi Warin resort and spa.

הריזורט, 130 דולרס ללילה לחדר, התגלה כמצויין, או כמו שהילדים אמרו בעידון אופייני: "נראה שהפעם אבא לא חסך עלינו". כמו ישראלים מצויים (אני העדר...) עשינו חשבון מה התמורה שנקבל בישראל עבור הכסף ששילמנו לשני חדרים לחמישה אנשים ללילה והתוצאה היתה שבמחיר של חדר גדול ומצוייד היטב על חוף הים בתאילנד היינו מקבלים בארץ לילה בחדר אחד, באמצע השבוע, לא בעונה באחד מבתי הארחה הקיבוציים.

בריזורט, ששוכן ממש בסמיכות לחוף שהיה שקט, יפה וריק, שלוש בריכות שחיה (אחת מרכזית ועוד שתיים קטנות), מסעדה ובר, מגרש טניס, אופניים לרשות הנופשים, אולם קולנוע קטן (כן, השתמשנו),
ספא עם מגוון טיפולים (לא, לא השתמשנו נראה לי יקר לשלם על מסאג' 2500 באט פי חמש או שש
ממאסג' בחוף גם אם במושגים ישראליים זה מחיר סביר למאסג', עוד אין לי מושג על המחירים
בסינגפור- טרם הספיקותי), חדר לקריאה, מוסיקה ומחשבים, שולחנות פינג פונג ועוד. כלומר,
רק בריזורט עצמו ניתן היה לבלות לא מעט וכך גם עשינו. אנחנו היינו, "על גבול העונה" והריזורט היה בתפוסה של 35%. שאלנו.

קו לאנטה עצמה היא עיירת חוף תיירותית טיפוסית כך נראה לי. מוזנחת במידה, מלאה במסעדות
וברים, בכל מטר אפשר לשכור טוסטוס,  אך בעיקר קסמה לנו העובדה שהיה בה איזון מבורך. מחד היא תיירותית באופן כזה שיש בה את כל הדרוש לנופש משפחתי או אחר ומאידך היא לא עמוסה או רועשת באופן שמעורר חוסר נוחות.

נדמה לי, כי ישראלים נרתעים מלהגיע לאי הן בשל המרחק משדה התעופה והדרך המסורבלת והן בשל היות רוב אוכלוסיית האי מוסלמית. לנו זה לא הפריע. אנחנו מורגלים בסביבה מוסלמית מהבית.

לבד מבריכה, ים, שייקים, מאסג'ים וחוזר חלילה ושוב חוזר, ביום אחד שכרנו שני טוסטוסים (במחיר של 450 באט ליום לטוסטוס-יש הרבה הרבה יותר זול מחוץ למלון אך גיל התעקש שדרך המלון מבטיח שיבואו לחלץ אם ניתקע) ונסענו לשמורת הטבע שבאי, כשהדרך הייתה עיקר הכיף, בשמורה מסלול טיול בתוך היער שלא עשינו, חוף ים וקופים חמדניים. הכניסה לשמורה כרוכה בתשלום סמלי במונחים סינגפוריים.

ביום נוסף עלינו מוקדם בבוקר על סירת לונגטייל והפלגנו, עם עוד כ20 איש, לטיול לארבעת האיים- שנירקול בשניים (Ko Ma, Koh Chuak), מערת האזמרגד בשלישי (Koh Mook)- באי הזה יורדים מהסירה ובטור אורכי שוחים לתוך מערה שאורכה כ 80 מטר ולאחריה מתגלה פיסת חוף ציורי, וחוף חולי מקסים. האי האחרון והרביעי (Koh Ngai), שם גם אכלנו ארוחת צהריים בסיסית מאוד הכלולה במחיר ההפלגה, נראה כלקוח מתוך גלויה מוצלחת במיוחד של איי תאילנד.

ההפלגה כוללת גם הדרכה (בסיסית במיוחד אף היא), פירות, שתיה וציוד שנרקול. ההפלגה מומלצת בחום סינגפורי. היה נהדר, ונפלא ו..כל הארסנל של המחמאות.

את ארוחות הבוקר אכלנו בריזורט, וגם חלק משאר ארוחות הצהריים והערב. מומלץ רק במידה והילדים שלכם "מאבדים את זה" בשעות הערב, ואתם לא רוצים להתחיל לחפש מסעדה, למרות שההיצע גדול ונראה מצויין, במיוחד באוכל תאילנדי. אוכל מערבי בדרך כלל היה טעים פחות. במושגים תאילנדים האוכל במלון כמובן יותר יקר אם כי לא רע בכלל. (כ -2000 באט לארוחה לחמישה).

אבל בעיקר אשמח להמליץ על מסעדה צרפתית דווקא קטנטונת (shanti shanti), שגילינו אותה בזכות זוג ישראלי שפגשנו במלון, שמגישה כחמש מנות סך הכל של סלט, המבורגר, סטייק, פסטה ופירות ים שהייתה לא פחות ממופלאה. הפלא הודות לאווירה וגם בזכות האוכל המשובח. דגמנו (וכאמור זה יותר סקר ממדגם לאור ההיצע של המנות), סלט, המבורגרים ואת מנת פירות הים. הכל טוב ממש. לקינוח, ישנם במסעדה קרפים צרפתיים וגלידות תוצרת בית טעימות מאין כמותן.  גם על הארוחה הזו שילמנו כ- 2000 באט, ואילולא מצאנו את המסעדה רק בערב האחרון היינו חוזרים אליה שוב. ושוב.

עוד בתחום האוכל, עשינו סדנא, יפתח בכורי בן ה-12 ואני, לבישול תאילנדי. הסדנא, שאורכה כשלוש שעות ומחירה 1500 באט לאדם, כללה היכרות עם המטבח התאילנדי (טעמים, ירקות, תבלינים, אורז לסוגיו וקצת
טכניקות בישול) ואחר כך הכנה של שלוש מנות מאפיינות: סלט פאפייה, פאד תאי ומרק קוקוס. סדנא בסיסית וככזו, מאוד מומלצת.
ROI THAI COOKING CLASS & RESTAURANT, אבל אני בטוחה
שיש עוד אופציות לסדנאות בישול באי.

הילדים התנהגו בדרך כלל בסדר, ולא נרשמו שעמום או חוסר שביעות רצון משמעותיים.

חופשה משפחתית מעולה, ברור שהיה חסר עוד יום או שניים.

ומכיוון שתאילנד היא האילת שלנו לשנים הקרובות לא נותר לי אלא לצטט בפאראפרזה קטעים משירו האלמותי של ירון לונדון (למרות אי דיוקים פה ושם..)